W pełnej gamie samochodów do zabudowy Iveco Daily proponuje wybór spośród 8000 wersji fabrycznych uzyskanych w wyniku połączenia różnych wariantów karoserii, rozstawu kół, mocy i ładowności. A to dopiero początek. Istnieje mnóstwo firm zajmujących się bardziej specjalistycznymi przygotowaniami samochodu dla końcowego odbiorcy.
Różnorodność Iveco Daily ma swoje tradycje od ponad 40 lat. Przedostatni model był bardzo udany o czym może świadczyć fakt, że powstało sporo firm zajmujących się zabudową tego pojazdu.
Oto chociażby na portalu truck.pl pod adresem: https://www.truck.pl/pl/article/1049/mi%C4%99dzynarodowy-dostawczak-iveco-daily-35s15,2154 można znaleźć artykuł na temat tego, że Iveco Daily świetnie nadaje się na “międzynarodowego” dostawczaka. Autor piszę między innymi:
Samochód dostawczy do transportu międzynarodowego? Dlaczego nie? Iveco proponuje model Daily z dużą ładownią (skrzynia z plandeką) o pojemności 24 metrów sześciennych (wchodzi 10 palet), wyposażony w kabinę sypialną.
[..] Oferta wersji kabiny z podwoziem obejmuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7 ton, z rozstawem osi od 3.000 do 4.750 mm oraz z nadwoziem o długości do 6.190 mm. Prezentowana wersja to nowa konfiguracja – z rozstawem osi 4.100 mm i pojedynczymi kołami, na której można zamontować nadwozie o długości 4.500 mm. Zachowuje typowe atuty modelu Daily, oferując jeszcze lepszą zwrotność.
Komfort kierowcy
Przemyślane zagospodarowanie przestrzeni, skuteczna izolacja akustyczna z wykorzystaniem dźwiękochłonnych materiałów oraz wydajniejsze sterowanie klimatyzacją sprawiają, że kierowca nie czuje się zmęczony nawet po wielogodzinnej jeździe. Fotel kierowcy, z podłokietnikiem, ma regulację sprężystości amortyzacji w zależności od wagi szofera, regulację wysokości i kąta pochylenia siedziska oraz regulację podparcia lędźwiowego. Jest wygodny, choć na długie trasy siedzisko mogłoby być odrobinę dłuższe. Układ kierowniczy działa precyzyjnie. Do pełni szczęścia można by jeszcze zastosować dodatkowo kątową regulację ustawienia kierownicy, którą można tylko podnosić i opuszczać (osiowo).
Dwa siedziska pasażerskie można podnieść, a pod nimi kryje się obszerny schowek, np. na torby, apteczkę, gaśnicę. Z oparcia środkowego siedzenia zaś można opuścić stolik, na którym można wygodnie pisać.
Kapsułę sypialną, montowaną na dachu, wyposażono w ogrzewanie postojowe i dwa punkty świetlne. Osoby o skłonnościach klaustrofobicznych czują się lepiej dzięki dwóm uchylanym okienkom. Jeśli kierowca nie ma 2 m wzrostu, może tu nieźle się wyspać. [..]
Czy samochód dostawczy z dużą ładownią ma rację bytu w transporcie międzynarodowym? Jak najbardziej. Wszystko zależy od ładunku. Można wozić takim pojazdem np. wyroby plastikowe, m.in. zabawki i inne towary o niewielkiej masie, objętościowe, tylko w ilościach nie tak hurtowych jak to jest w przypadku standardowych naczep czy dużych ciężarówek i przyczep. Daily w takiej wersji zapewnia tanie przejazdy, m.in. dzięki małemu apetytowi na paliwo i samowystarczalności noclegowej.
Wszystko ładnie – pięknie o ile … nie przesadzamy. Duża ładowność nie oznacza tego, że możemy na 10 paletach przewozić napoje gazowane albo cukier, czy też cement. Nasz samochód ma mniejszą ładowność niż ciężarówka 😉 Jeżeli o tym zapomnimy to kierowce z samochodem zapraszamy do nas: https://marc-pol.pl/oferta-mosty-iveco-daily/
Zajmiemy się Twoim mostem 😉
Do czego mogę użyć Iveco Daily
Firm oferujących różne warianty jest sporo – jedną z nich jest UNI-TRUCK
Pod adresem http://www.uni-truck.eu/samochody-dostawcze/zabudowy można zobaczyć ofertę firmy. Fajne jest też to, że na stronie prezentują swoje prace – ale o tym za chwilę. Co mamy do wyboru? Bardzo dużo:
Furgony, Vany
Zabudowa fabryczna do przewozu towarów na pojedynczych lub podwójnych kołach. Różne przestrzenie ładunkowe, DMC, rozstawy osi.
Skrzynie, Plandeki, Burto-firany
Zabudowy skrzyniowe. Duży wybór rozmiarów burt z aluminium lub metalu. Możliwa dodatkowa zabudowa miękka czyli plandeka lub burto-firana, Alternatywa dla kontenerów.
Kontenery
Zabudowa kontenerowa z prefabrykatów aluminiowych lub z laminatu często na ramie stalowej. Różne funkcje drzwi, rodzaje podłóg, typy wind itp.
Izotermy, Chłodnie
Pojazdy z zabudową izotermiczną lub chłodniczą oraz z agregatami. Wykorzystywane do transportu towarów szybko-psujących i wrażliwych na temperaturę przechowywania.
Lawety, Pomoce drogowe, autolawety
Zabudowy specjalne służące do transportu samochodów. Zwykle wyposażone we wciągarkę lub inny system ułatwiający załadunek transportowanych pojazdów.
Kabiny załogowe, brygadówki
Kabiny załogowe do 7 osób. Niezastąpione brygadówki dla ekip budowlanych, służb komunalnych np. zieleni miejskiej. Najczęściej wykorzystywane przez pogotowia techniczne, energetyczne, wodne itp.
Zabudowy Iveco Daily – Żurawie, HDS, Podnśniki
Wyposażenia specjalistyczne do prac przeładunkowych i montażowych. Np hydrauliczne żurawie samochodowy, wciągarki, podnośniki koszowe.
Dla służb autostradowych, komunalnych, drogowych
Patrole drogowe, śmieciarki, pługi, piaskarki, solarki – czyli wszystko co dotyczy bezpieczeństwa i porządku na drogach.
Dom pod klucz – samochód na miarę
Na stronie firmy Uni-Truck http://www.uni-truck.eu/ możemy znaleźć też przykłady zabudowy Iveco Daily już dla konkretnego klienta wraz z wyposażeniem. Przykładowo:
- Pojazd Iveco Daily 35C16 V 2.3 12m3
Zgodnie z życzeniem Klienta: ZWiK Sława zabudowany wyposażeniem warsztatowym:
ZABUDOWA WARSZTATOWA - zabudowa warsztat/serwis wg. projektu MK-01/05/2018. Firmy SORTIMO
podłoga zabezpieczona sklejką gr. 9mm. ,pokryta blachą ryflowaną gr. 2mm.
ściany, drzwi i sufit pojazdu zabezpieczone płytą komorową PCV ,gr. 4mm., kolor szary , str. lewa tył pojazdu blacha ryfel gr. 2mm.(mocowanie narzędzi) - agregat prądotwórczy 7kVa, 3 fazy 400/230 – rozruch elektryczny, powiększony zbiornik paliwa
- certyfikowane odprowadzenie spalin na zew. pojazdu.
- kompresor tłokowy 50L.- SO241/50 , wydajność ssawna 240l – napięcie 230V
- stelaż – mocowanie agregatu i kompresora – ruchome łoże ułatwiające obsługę agregatu – ocynk
- zwijadło pneumatyczne 15mb. – automat. Zabudowany w kasecie
- dodatkowe oświetlenie przestrzeni ładunkowej Led z włącznikami schodowymi
- tył/drzwi przesuwne
- kącik czystości – kanister 10l, uchwyt na papier w rolce, dozownik mydła/pasty
- bagażnik dach. – Top System – platforma z rolką + trap/podest + drabinka na drzwi tył
- lampa oświetlająca pole robocze Visie Beam ze sterowaniem radiowym umieszczona na dachu pojazdu.
- wyciągarka firmy POWERLINE PW 12000 EXTREME HD ze zintegrowanym zabezpieczeniem przeciążeniowym o sile uciągu min. 5000 kg na pierwszej warstwie liny i mocy 6,6 KM. Wyciągarka zabezpieczona przed warunkami atmosferycznymi, wymagane IP68 i wyposażona w ślizg aluminiowy, wyłącznik bezpieczeństwa w miejscu łatwo dostępnym umożliwiający łatwe i bezpieczne odcięcie zasilania urządzenia oraz linę syntetyczną w oplocie o długości min. 28 m zakończoną hakiem o średnicy 10 mm. Hamulec umieszczony poza bębnem wyciągarki. W zestawie z wyciągarką zestaw akcesoriów w specjalnej torbie: zblocze, 2 x pas, 2 x szekla. Dodatkowo wyciągarka wyposażona w sterowanie radiowe oraz pilota sterującego na przewodzie.
- Zdjęcia można zobaczyć pod adresem: http://www.uni-truck.eu/aktualnosci/2019-08-08-wydanie-pojazdu-do-klient-zwik-slawa
Zabudowa IVECO Daily 4×4 – kamper?
Przede wszystkim oprócz zagranicznych firm które polecają zabudowy typu Off-road czy tez All-Road takich jak chociażby: https://www.iveco.com/uk/products/pages/motorhome-iveco-daily-4×4.aspx mamy też Polskie rozwiązania.
Przykładem rodziny podróżującej właśnie takim Iveco jest 3-osobowa rodzina z Warszawy (Paweł, Magdalena i ich 5-cio letnia córka Julka), zdecydowała się spełnić marzenie o podróży w nieznane.
Paweł Małecki: „Wiele godzin spędziliśmy na wyborze materiałów, wyposażenia i rozwiązań polecanych przez innych podróżników. W dużej mierze opieraliśmy się na książce Ulricha Dolde o budowaniu motorhome na ciężarówce 4×4. Zdecydowaliśmy się na zakup podwozia IVECO Daily 4×4 z 2016 roku. W kolejnym kroku zajęliśmy się zaprojektowaniem nadwozia, które w pełni spełni nasze oczekiwania. Finalnie nasz pojazd stanowi zabudowę mieszkalną i został wyposażony we wszystko, co potrzeba do zwiedzania świata – miejsce do spania i pracy, kuchnię, nowoczesną toaletę wraz z prysznicem, lodówkę oraz pralkę. Cała konstrukcja została pomysłowo zagospodarowana – zbiorniki na wodę pitną i szarą rozlokowano płasko pod podłogą zabudowy w celu najlepszego rozłożenia środka ciężkości. Na tylnym zwisie pojazdu zamontowano specjalną demontowaną skrzynię pozwalającą bezpiecznie przewozić dwa elektryczne rowery dla naszej trójki.”
Źródło: https://uni-truck.iveco.pl/aktualnosci/iveco-camper-4x4-w-podrozy-dookola-swiata/128
Oto kilka filmów z zabudową Iveco Daily kamper:
Iveco Daily 4×4 Camper 2018. Conversion:
Iveco Daily 4×4 Wohnmobil in Mad-Max Optik